Viime viikon viikonloppuna F-Cup sai päätöksensä, kun sarjan viides ja samalla päättävä osakilpailu kaasuteltiin Lammin ympäristössä. Rallin reitti ansaitsee kiitoksen, kun se oli todella vaativa ja sisälsi kaikkiaan kahdeksan eri tietä, joissa mitattiin autokuntien osaaminen perusteellisesti.

Lokakuinen lauantai keräsi ihmiset reitille erittäin runsaslukuisena, josta kilpailijat olivat tyytyväisiä. Hellström-Järvi päättivät taistella paluurallistaan voiton, joten heidän ajonsa tarjosi katsojille sitä mitä hakivat eli BMW:n laulattamista korkealta ja kovaa.

– Tapsan kanssa meillä oli jälleen hieno päivä, vaikka vähän murheitakin se tarjosi meille. Olen tyytyväinen, että kilpaileminen jatkui ison ulosajon jälkeen siitä mihin se viimeksi jäi. Tunnelma tosin jännittyi, kun EK 5:lla meidän kardaanin tukilaakerin kumi rikkoontui ja jouduimme ajamaan pätkän osittain pintakaasulla. Hetken jo pohdin jääkö ralli meillä kesken, mutta onneksi ko. ek:n jälkeen oli huolto, missä saimme korjattua vian.

– Viimeiselle kolmelle pätkälle saimme hyvän rytmin ja hyökkäyksen, joten pääsimme maalissa juhlimaan nuottiluokan voittoa. Nämä hetket ovat niitä, joiden takia sitä jaksaa tsempata, kun autoa joutuu rakentamaan uudelleen noiden ulosajojen jälkeen. Sarjasijoitus oli meillä lopulta viides tänä vuonna, kun kahdesta rallista jäi meille luu käteen eli 0 pistettä ja muutenkin oli vähän pomppuinen kausi tällä kertaa. Mieltäni lämmittää todella, että auto on nyt kunnossa kauden jälkeen ja pääsen vähän huilaamaan ennen seuraavan kauden valmistelua.

– Ensi vuosi on meillä vielä auki, mutta vahvasti näyttä siltä, että aika samanlaisella suunnitelmalla jatkamme kuin tänäkin vuonna. Haluan kiittää tukijoitamme, kanssakilpailijoita sekä erityisesti sarjan sekä kilpailujen järjestäjiä, summaili Markus olojaan kilpailun jälkeen.

Teksti: Tero Nättiaho
Kuva: Taneli Niinimäki / AKK