Viime viikonlopun F-cupin kolmas osakilpailu Mäntsälässä tarjosi huimia keskinopeuksia ralliyleisölle penkalla ja somen eri kanavilla. Markus ja Tapsa lähtivät ralliin kovin odotuksin, mutta kilpailun alussa vauhti ei ihan riittänyt kärkeen, kun BMW:n jarrutasapaino aiheutti murheita ajettavuudessa.
-Mulle on tosi tärkeää, että auto sopii kuin hanska käteen, jotta luotto on täydellinen. Varsinkin ajettaessa erittäin kovilla nopeuksilla tasapainon merkitys korostuu. Koitin ennen rallia hakea jarrujen balanssia kohdilleen, mutta testipätkillä ei pääse ajamaan näin nopeilla teillä. Rallin alku sujui vähän varoen, mutta kun viimein päätin pedalboxin säätelyn lisäksi huollossa rälläköidä etupalojen pinta-alasta pois, niin homma alkoi toimia.
-Joskus tämä rallitouhu vaatii vähän manuaalisempaa lähestymistapaa. Jäi erittäin optimistinen tunnelma rallista, kun onnistuimme ajamaan pohjat kahdelle viimeiselle EK:lle eikä sarjan kärki karannut vielä liian kauas, summaili Markus pari päivää rallin jälkeen.
Erityisesti seitsemännen erikoiskokeen vauhti herättää kunnioitusta, kun Markus ajoi siellä kaksivetoisella keskinopeudeksi 132,7 km/h! Tuollaiseen suoritukseen vaaditaan erittäin eheä kokonaisuus, joten hänen tuleekin olla tyytyväinen päätökseensä virittää Bemaria ns. oldschool-tyyliin.
Kilpailun lopputuloksissa kaksikko oli kolmas Joonas Lindroosin ja Jarkko Ojalan autokuntien jälkeen. Sarjassa he nousivat nyt 60:llä pisteellään kolmanneksi, mutta vain neljän pisteen päähän kärjestä. Syyskesän ja syksyn kahteen viimeiseen kilpailuun jää siis kutkuttava taisteluasetelma. Toivotaan askelmerkkien osuvan lankulle MKH Racingillä tänä vuonna, jotta kauden lopussa on syytä juhlia kunnolla.
Teksti: Tero Nättiaho
Kuva: Tommi Jalava
Viimeisimmät kommentit