Hirvijärvi uusin kujein tulevaan kauteen

Vuoden 2014 seniorimestari Lasse Hirvijärvi lähtee F-Cupiin uuden kartturin kanssa, myös pääsponsori vaihtuu.

Lasse Hirvijärvi oli ladannut kaudelle 2020 suuret odotukset. Vuosi piti olla juhlavuosi, sillä seinäjokisen kilpailu-ura on kestänyt vuodesta 1980 alkaen yhteensä 40 vuotta.

Maailman valloitukselle pani pisteen Korona-pandemia, joka sekoitti pahasti autourheilutapahtumiakin.
– Pohjanmaa-rallissa oli tarkoitus järjestää isompi tapaaminen vuosien varrella mukana olleiden kesken, mutta lopulta kokoonnuttiin vain pienellä porukalla. F-Cup kausikin sujui kokonaisuutena mukavasti. Tuloksena oli seniorien hopeasija, sanailee Lasse.

Uusi pääsponsori sekä kartanlukija

Viime kaudelle Hirvijärvi uusi kalustonsa ja talutti viivalle BMW 125i Coupen. Muutoksia on luvassa myös tälle kaudelle. Pääsponsoriksi Hirvijärvelle tulee seinäjokinen monialayritys SPTR, joka tarjoaa palveluita kansainvälisistä voimalaitosprojekteista vaativiin öljynpuhdistusprojekteihin.

Yhtiön toimitusjohtaja Kari Rajala istui viime vuonna pari rallia kyydissä ja siitä sai alkunsa yhteistyö. SPTR on monille tuttu kiihdytysajoista Nitro-vehkeiden puolelta.

F-Cupin kisoihin kartturiksi istahtaa yhtiön varatoimitusjohtaja Eemi Salo, joka on toisen polven kilpa-autoilija. Isä-Matti oli mukana pääasiassa 90-luvulla.
– Kokemusta ei toisen polven edustajalla vielä paljon ole, mutta ensi kauden jälkeen on jo liiankin kokenut, myhäilee Hirvijärvi ja on varmasti oikeassa.

BMW Rallisarjan puolella Hirvijärven kyydissä istuu tutusti Kari Luoma.

Vetomies jää väliin hyvästä syystä

Tämän vuoden Vetomies-kisa ei ole Hirvijärven kalenterissa.
– Olen ollut 17 kertaa Suurajoissa mukana, parhaana sijoituksena yleiskilpailun 11. vuonna 1992, jolloin tuli Fordilla myös valmistajien joukkuevoitto. Nyt on suunnitelmissa ajaa se täysimittaisena. Auto on jostakin vuokrattava, sillä Bemarilla sinne ei pääse.

Kuva: AKK/Marko Kyöstilä