Karjalainen Pekka

Teemu Kuusinen ajoi avauskisassa yleisen kolmanneksi.

Kuva: Timo Honkala

Muista ilmoittautua Revontuliralliin ja F-Cupiin 9.2. klo 21 mennessä

F-Cupin toinen osakilpailu Hankasalmen UA:n Revontuliralli ajetaan lauantaina 20.2.2021 Hankasalmella Keski-Suomessa. Ilmoittautuminen ralliin päättyy tiistaina 9.2.2021 klo 21.00. Samaan aikaan päättyy myös mahdollisuus osallistua tämän kauden F-Cupiin.

Vaikka F-Cupin ensimmäinen osakilpailu on ajettukin, kannattaa lähteä mukaan, sillä pisteet lasketaan neljästä osakilpailusta. Vielä on siis mahdollisuus ajaa mestariksikin.
Tällä hetkellä on ilmoittautuneita luokittain seuraavasti.

Eli vielä mahtuu hyvin mukaan. Neliveto-luokassa Cupissa on vain kolme autokuntaa, joten sinne kaivataan lisää mukaan. Samoin F-Rally Trophyyn olisi hyvin tilaa.
Toki mukaan mahtuu jokaiseen kategoriaan (nuotti, yleinen, seniorit ja juniorit).

Revontuliralli 20.2.2021

Hankasalmi on Keski-Suomen maakunnan itäisin kunta.  Kilpailukeskus sijaitsee Lomakeskus Revontuli Oy:n tiloissa E63:n varrella vajaan 50 kilometrin päässä Jyväskylästä ja Pieksämäelle on vajaa 40 kilometriä.

Revontuliralli oli viimeksi sarjan osakilpailuna pari vuotta sitten. Silloin se oli sarjan avauskilpailu.
Silloin kisa ratkaistiin n. 70 EK-kilometriä kattavalla reitillä. Tällä kertaa kilometrejä on tarjolla 10 kilometriä enemmän. – Olemme reitin kanssa tehneet kovasti töitä. Ylpeänä voinkin kertoa, että edellisestä reitistä ei ole metriäkään, eikä reitti ole ainakaan huonontunut, täyttää kilpailijoiden toiveet, kehui kilpailunjohtaja Riku Hämäläinen.

Kilpailu alkaa nuotituksen osalta jo perjantaina. Itse ralli alkaa aamulla klo 10.01. Silloin reitille starttaa numerolla 1 Joonas Lindroos perässään Ville Hanhisuanto.
Tauolle saavutaan jo ennen puolta päivää. Ensimmäiset autot ajavat reilusti päivänvalossa maaliin alk klo 15.30.

F-Cupin luokkien lisäksi rallissa ajetaan lisäksi nuorten luokka, historikeille on kolme eri luokkaa.
Lisäksi ovat luokat nuotista ja nuotitta ajaville sellaisille kaksi- ja nelivetoisille autoille, jotka ei mahdu F-Cupin sääntöihin ja Cupiin sopivillekin, jotka ajavat vanhan säännön mukaisilla 16” renkailla.